Wybieranie słów wykluczających w kampaniach Google Ads.
Jednym z największych problemów, z jakimi boryka się każda kampania Google AdWords, jest marnowanie budżetu na nieistotny ruch. Nie ma nic gorszego niż wydawanie budżetów kampanii na nieistotne wyszukiwania, nie mają nic wspólnego z Twoimi produktami lub usługami.
Aby pomóc reklamodawcom uzyskać lepszy zwrot z inwestycji i generować trafniejszy ruch, Google umieścił “wykluczające słowa kluczowe” w swojej platformie Google Ads. Wykluczające słowa kluczowe to rodzaj słowa kluczowego, które nie pozwoli na uruchomienie reklamy przez określone słowo lub frazę. Jeśli ktoś wejdzie w wyszukiwanie zawierające Twoje wykluczające słowo kluczowe lub frazę, Twoja reklama się nie wyświetli (przy odpowiednim dopasowaniu).
Przykładowo – ustawiając słowo “bezpłatne” jako wykluczające słowo kluczowe, Google nie będzie wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania, takich jak “bezpłatny adwokat w sprawach karnych” ( jeśli słowo kluczowe to np. adwokat w sprawach karnych ). Wszelkie wyszukiwane słowa zawierające słowo “bezpłatne” nie będą już powodować wyświetlania reklam i pomagają oszczędzać budżet potencjalnym klientom szukającym tanich lub bezpłatnych usług.
W efekcie wykluczające słowa kluczowe pozwalają nie tylko zapobiegać generowaniu nieistotnego ruchu w kampanii Ads (Adwords), ale również pomagają poprawić kierowanie i zwrot z inwestycji. Odbywa się to poprzez wyświetlanie reklam potencjalnym klientom, którzy są naprawdę zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Najlepszym sposobem zapobiegania nieistotnemu ruchowi jest zastosowanie wykluczających słów kluczowych we WSZYSTKICH kampaniach. Można również stworzyć wiele list słów wykluczających i stosować je odrębnie do danych grup reklam.
Dobieranie odpowiednich słów kluczowych w kampaniach ads to obowiązkowa technika dla właścicieli sklepów eCommerce bądź sprzedawców usług, którzy chcą zmaksymalizować liczbę konwersji.
Jak zoptymalizować ruch PPC za pomocą wyodrębniania słów kluczowych
Wykluczanie słów kluczowych składa się z dwóch kroków:
- Sprawdzanie raportu wyszukiwanych haseł, aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe są uruchamiane w niewłaściwej kampanii lub grupie reklam ( we Wrześniu 2020 roku Google wprowadził zmiany co do raportów wyszukiwania haseł),
- Dodanie tych słów kluczowych jako wykluczających słów kluczowych do kampanii lub grupy reklam, w których nie chcesz, aby były uruchamiane.
Aby przejść do raportu wyszukiwanych haseł, zaloguj się na konto reklam Google, kliknij “Kampanie” w okienku nawigacji po lewej stronie, a następnie kliknij “Słowa kluczowe” w menu strony. Na koniec kliknij “Wyszukiwane hasła” u góry strony, aby wyświetlić wszystkie hasła, które spowodowały wyświetlenie Twoich reklam.
Jeśli wyświetlasz reklamy od jakiegoś czasu, prawdopodobnie pojawi się tu masa niepotrzebnych wyszukiwań. Możesz filtrować, segmentować, a nawet pobierać dane, aby lepiej się przyjrzeć. Jeśli chcesz przeglądać swoje dane przez dłuższy czas, możesz to zrobić, otwierając menu w prawym górnym rogu strony.
Aby dodać wyszukiwane hasło do listy wykluczających słów kluczowych, po prostu wybierz słowo kluczowe i kliknij opcję “Dodaj jako wykluczające słowo kluczowe”. Generalnie “nie polecam” tej opcji, lepiej wyodrębnić dane słowa wykluczające i dodawać osobno w odpowiednich dopasowaniach.
Całkiem proste, prawda?
Jak wspomniałem wcześniej, możesz zastosować tę technikę na poziomie kampanii lub na poziomie grupy reklam.
Definiowanie typów dopasowania wykluczających słów kluczowych
Tutaj omówimy różnicę typów wykluczających i ich działanie:
1. Dopasowanie przybliżone
Wykluczające słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym, zgodnie z definicją Google, ” W przypadku wykluczających słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym reklama nie będzie się wyświetlać, jeśli wyszukiwane wyrażenie zawiera wszystkie wykluczające słowa kluczowe, nawet jeśli są podane w innej kolejności. Twoja reklama może się wciąż wyświetlić, jeśli wyszukiwane wyrażenie zawiera tylko niektóre ze słów kluczowych.
“.
Jeśli na przykład Twoje słowo wykluczające to buty do biegania, Twoja reklama nie pojawi się w przypadku osób wyszukujących “buty do biegania” lub “oferty butów do biegania”. Jednak przy prawidłowym użyciu może odfiltrować wiele różnych odmian. Pamiętaj też, że to nie przeszkadza wyświetlać reklam w różnych odmianach tego słowa. Oznacza to, że jeśli chcesz wykluczyć zarówno „but do biegania” (l. pojedyńcza), jak i „buty do biegania”, powinieneś dodać w obu przypadkach wykluczające słowo kluczowe. Na koniec należy pamiętać, że wykluczające dopasowanie przybliżone nie ogranicza wyświetlania reklam, jeśli ktoś wyszukuje tylko jedno z tych słów.
Przykład: wykluczające słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: buty do biegania
Czy reklama może się pokazać ?
Niebieskie buty do tenisa – TAK
Sprzęt do biegania – TAK
Czerwone buty do biegania – NIE
Buty bieganie – NIE
Buty do biegania – NIE
2. Dopasowaniu do wyrażenia
Wykluczające słowo kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia umożliwia wykluczenie reklamy
z wyszukiwań zawierających dokładne wyrażenie kluczowe (dokładnie te słowa kluczowe w identycznej kolejności.). Wyszukiwania mogą zawierać dodatkowe słowa, a reklama nie będzie wyświetlana, dopóki słowa kluczowe zostaną uwzględnione w wyszukiwaniu w tej samej kolejności.
Ten typ dopasowania działa podobnie do tradycyjnych haseł wyszukiwania, ponieważ wyklucza wyrażenie. Wykluczające słowo kluczowe jest określane jako dopasowanie fraz, gdy wokół frazy używane są cytaty. Pamiętaj, że jeśli ktoś wyszuka tylko jedno wyrażenie z wybranej frazy, Twoja reklama będzie nadal wyświetlana. Jeśli na przykład masz wartość “hotele boutique”, a użytkownik szuka luksusowych hoteli, Twoja reklama będzie nadal wyświetlana. Oznacza to również, że jeśli w wyszukiwanym haśle zostaną użyte dodatkowe słowa, takie jak luksusowe hotele butikowe, reklama będzie nadal wyświetlana jako boutique, a hotele nie znajdują się obok siebie w zapytaniu.
Przykład: wykluczające słowo kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia – “buty do biegania”
Czy reklama może się pokazać ?
Niebieskie buty do tenisa – TAK
Sprzęt do biegania – TAK
Czerwone buty do biegania – NIE
Buty bieganie – TAK
Buty do biegania – NIE
3. Dopasowanie Ścisłe
W przypadku wykluczających słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym pozwala wykluczyć reklamę z wyszukiwania dokładnie wyrażenia kluczowego, w tej samej kolejności, bez dodatkowych słów. Twoja reklama może być nadal wyświetlana w przypadku wyszukiwań zawierających wyrażenie kluczowe z dodatkowymi słowami.
W marcu 2017 r. Google ogłosił, że słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym nie są już dokładniej dopasowane, co oznacza, że reklamy mogą być uruchamiane przez warianty słowa kluczowego, podobnie jak w przypadku fraz i słów kluczowych z szerokim użyciem słów kluczowych. Pamiętaj, że ten typ dopasowania wyeliminuje bardzo mały ruch, ponieważ wyklucza tylko wyszukiwanie dokładnych terminów w kolejności, w jakiej są używane.
Aby użyć wykluczających słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym zastosuj [ słowo ] wokół danego słowa. Jeśli ktoś użyje innych terminów podczas wyszukiwania, Twoje reklamy będą nadal wyświetlane. Na przykład, jeśli wykluczającym słowem kluczowym jest [niebieska torebka], a ktoś wyszukuje „niebieską torebkę na noc”, reklama będzie nadal wyświetlana, ponieważ nie pasuje dokładnie do wykluczającego terminu.
Przykład: wykluczające słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym – [ buty do biegania]
Czy reklama może się pokazać ?
Niebieskie buty do tenisa – TAK
Sprzęt do biegania – TAK
Czerwone buty do biegania – TAK
Buty bieganie – TAK
Buty do biegania – NIE
Wniosek
Jak widać, eksperymentowanie z wykluczającymi słowami kluczowymi naprawdę pomaga właścicielom sklepów eCommerce przenieść ich kampanie PPC na wyższy poziom. Celem jest dostarczenie potencjalnemu klientowi reklamy tak ukierunkowanej i atrakcyjnej, aby nie mógł się powstrzymać przed kliknięciem … ustawienie wykluczających słów kluczowych pomoże Ci w tym procesie.
Ważne jest, aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe w kampaniach Google AdWords lub Bing Ads, ale musisz też zdecydować, w jaki sposób będą wykorzystywane do wyświetlania reklam w różnych wyszukiwaniach. Używaj różnych typów dopasowania dla różnych kampanii i pamiętaj, że zawsze możesz zwiększyć dokładność dowolnego typu dopasowania słów kluczowych, dodając wykluczające słowa kluczowe do swoich kampanii.
Jeśli nie masz pewności, który typ dopasowania będzie dla Ciebie najlepszy, możesz przeprowadzić kilka podzielonych kampanii testowych, aby uzyskać bardziej jednoznaczną odpowiedź lub napisać do Nas.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.