Google prawie zawsze robi to dobrze. Są powody, dla których są najlepszą wyszukiwarką, a ich niewiarygodnie inteligentne algorytmy są zawsze na czasie, jeśli chodzi o dostarczanie wyników, których szukasz.
Właściwe słowa kluczowe pomogą Ci nawiązać kontakt z odbiorcami, a gdy będą prawidłowo używane, pokażą im odpowiednie komunikaty, które pasują do ich poziomu intencji. Nic dziwnego, że skuteczność reklam w wyszukiwarkach w dużym stopniu zależy od sukcesu słów kluczowych.
Badanie słów kluczowych w kampaniach Ads ( Co to jest kampania Google Ads ? ) to jedyny sposób na określenie, które słowa kluczowe powinieneś wybrać – jak się przekonasz proces jest wymagający, ale do opanowania. W tym poście przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces wyszukiwania i tworzenia grup reklam w Twoich kampaniach.
1. „Burza mózgów”
Pierwszą częścią na dobranie odpowiednich słów kluczowych w ( kampaniach Google Ads ) jest tak zwana „burza mózgów”. Zapisujesz wszystkie terminy, które Twoim zdaniem mogą poszukiwać Twoi odbiorcy, gdy chcą wejść na Twoją stronę lub znaleźć Twoje produkty.
Może to być czasochłonne, próbując myśleć o każdym słowie kluczowym bez organizacji, więc najlepiej jest podzielić słowa kluczowe na sekcje i tworzyć odpowiednie listy.
Słowa kluczowe związane z marką.
Słowa kluczowe związane z marką odnoszą się tutaj do dwóch różnych rzeczy: słów kluczowych z własną marką i słów kluczowych z brandingiem konkurencji.
Jeśli na przykład sprzedajesz koktajle proteinowe/odżywki i wiesz, że Twoi klienci mogą być obeznani z marką która jest pionierem na rynku np. Orgain, możesz kierować reklamy na “Orgain koktajle proteinowe” jako słowo kluczowe. W ten sposób, gdy Twoi klienci je wyszukują, masz szansę, że Twoja reklama znajdzie się na wysokiej pozycji, a Ty sprzedaż dany produkt. Może to pomóc Ci zachować konkurencyjność, a nawet zdobyć kilku klientów po drodze.
Warto zapewnić sobie wysoki ranking dla własnych słów kluczowych. Jeśli wiesz, że Twoja marka jest dobrze znana i że konkurenci mogą kierować Twoją marką – stwórz oddzielną grupe reklam na branding. Wszakże w poniższym przykładzie, gdyby Black and White nie był ukierunkowany na własne słowo kluczowe, twojemeble.pl zdobyłoby pierwsze miejsce w reklamie Google.
Słowa kluczowe dotyczące usług lub produktów
W wielu przypadkach klienci mogą nie interesować się marką, ale są zainteresowani znalezieniem konkretnej usługi lub produktu. Posiadanie listy funkcji specyficznych dla danego produktu lub usług, które obejmują wiele różnych słów kluczowych obejmujących różne wyszukiwania, może Ci przynieść spore korzyści.
Trzymając się naszego obecnego przykładu, sklep meblowy może chcieć kierować słowa kluczowe, takie jak:
- Wytrzymały stół do jadalni 180×90
- Zestaw do jadalni
- Stół jadalny dla dzieci
- Zestaw krzeseł w kolorze wiśni
Możesz przejść do ogólnej wersji słowa kluczowego, np. “Zestaw do jadalni”, lub uzyskać bardziej szczegółowe informacje, np. “Zestaw krzeseł dębowych do jadalni “. Stwórz pełną listę wszystkich cech/funkcji, jakie mogą szukać Twoi klienci. Lepiej jest mieć kilka słów kluczowych więcej niż tracić potencjalnych klientów. Oczywiście pamiętaj o stosowaniu wykluczających słów kluczowych.
Dodatkowo – pamiętaj, że im bardziej szczegółowe jest wyszukiwanie, tym bardziej prawdopodobne będzie wejście na twoją stronę www. Jeśli ktoś szuka skórzanej brązowej kanapy i zoptymalizowałeś słowo kluczowe tylko pod kątem “sofa”, prawdopodobnie masz nie wielkie szanse na wejście i stracisz szansę na sprzedaż.
Intensywne słowa kluczowe specyficzne dla funkcji
Na krótko omówiliśmy wyszukiwania o specyficznych cechach lub funkcjach, ale słowa kluczowe o wysokiej intencji mogą przybierać różne formy. Są to w zasadzie słowa kluczowe, które wskazują, że użytkownicy są głęboko w procesie zakupu i są gotowi, aby znaleźć coś stosunkowo szybko i dokonać konwersji.
Słowa kluczowe o wysokiej intencji mogą być konkretne (” skórzana brązowa kanapa” a “sofa”), ale mogą również przyjmować różne formy, w tym:
- Wyprzedaż mebli
- Salony meblowe z kredytem nieoprocentowanym
- Sklep meblowy darmowa dostawa
- Meble na raty
Każde z powyższych słów kluczowych nie jest specyficzne dla produktu, ale nadal wskazuje, że użytkownicy szukają np. zniżek.
Podobnie, ktoś może poszukiwać nie jakiejkolwiek firmy przeprowadzkowej – lecz np. ” firmy przeprowadzkowe Polska-Niemcy” lub ” firmy przeprowadzkowe z własnym ubezpieczeniem”.
Zastanów się nad funkcjami jakie Twoja firma, twoje produkty, usługi oferują klientom. Jeśli którakolwiek z tych funkcji odnosi się do czegoś co potencjalni klienci konkretnie szukają, zapisz te słowa kluczowe.
2. Sprawdź swoich konkurentów
Zanim zagłębimy się w narzędzia do badania słów kluczowych, odróbmy pracę domową i zobaczyć, co robią konkurenci moich klientów. Możemy się wiele nauczyć od tego, co robią inne osoby w branży, a nawet zobaczyć, jakie słowa kluczowe są najczęściej licytowane, do czego się zaliczają i nie tylko.
Moim jednym z ulubionych narzędziem badania słów kluczowych PPC na rynkach zagranicznych jest SpyFu – oczywiście jest wiele innych narzędzi które są świetne.
Możesz od razu zobaczyć pełną listę słów kluczowych PPC, na które są kierowane, ile firma płaci za kliknięcie, ile firma płacą za miesiąc, pozycję reklamową w wyszukiwaniach itp. Możesz nawet rzucić okiem na oś czasu kiedy reklamy są wyświetlane.
Wybierz te słowa, które potencjalnie mogą przynosić Ci zyski. Pamiętaj, że zawsze możesz przetestować czy wybrane słowa będą opłacalne czy nie.
3. Rozszerz swoją listę dzięki wyszukiwarce słów kluczowych
Teraz zajmiemy się narzędziami do badania słów kluczowych. Jest ich mnóstwo na rynku, ale w tym poście użyjemy programu Google planer do planowania słów kluczowych.
Najpierw skorzystaj z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, by faktycznie rozwinąć listę słów kluczowych, które tworzysz. Wprowadź kategorie, które Twoim zdaniem odbiorcy będą wyszukiwać – nawet przy użyciu niektórych słów kluczowych już znajdujących się na Twojej liście – i znajdź sugestie.
Powiedzmy, że chcemy sprzedać meble ogrodowe, więc wpisujemy to jako wyszukiwany termin.
Najlepiej byłoby, gdyby na tym etapie można było rozpocząć korzystanie z danych za pośrednictwem planera słów kluczowych Google, aby wybrać tylko najlepsze opcje. Nie zawracaj sobie głowy dodawaniem czegoś do listy, jeśli CPC jest poza budżetem lub jeśli miesięczna liczba wyszukiwań jest znikoma (czasami jednak warto to dodać ).
4. Udoskonal swoją listę za pomocą Keyword Research
Nadszedł czas na selekcjonowanie słów kluczowych w Twojej reklamie Google Ads.
Wróć do paska wyszukiwania Google i prześlij listę słów kluczowych, które utworzyłeś. Możesz wprowadzić je ręcznie, ale łatwiej załadować aktualny plik.
Na tym etapie dokładnie sprawdź każde ze słów kluczowych wybranych dla Twojej firmy. Sprawdź liczbę miesięcznych wyszukiwań lub potencjalnych wyświetleń, szacowany CTR ( co to jest CTR i Wynik jakości ? ) i średni CPC.
Idealna sytuacja dla Ciebie będzie, gdy będziesz mógł znaleźć jak najwięcej fraz o dużej liczbie wyszukiwań, niskiej konkurencji i niskich kosztach. Biorąc to pod uwagę, nie szukaj tylko niskich kosztów. Niektóre z najbardziej wartościowych słów kluczowych mogą kosztować więcej, ale warto ich użyć, aby liczyć na więcej konwersji lub znaleźć takich klientów, którzy kupują droższe produkty lub usługi. Weź to wszystko pod uwagę, gdy zaczniesz usuwać słowa kluczowe ze swojej listy.
5. Łącz słowa kluczowe w reklamy według podobnej tematyki
Wielu reklamodawców uważa, że budowanie grup reklam na podstawie sekcji lub kategorii, które występują w ich witrynach internetowych, jest bardzo pomocne. Załóżmy na przykład, że w swojej witrynie sprzedajesz słodycze, napoje i słone przekąski.
W poniższej tabeli każda grupa reklam zawiera listę słów kluczowych określających sprzedawane przez Ciebie produkty. Lista słów kluczowych w każdej grupie reklam informuje nasz system, by wyświetlał reklamy tych produktów tylko w witrynach o związanej z nimi tematyce.
Grupa reklam: słodycze | Grupa reklam: napoje | Grupa reklam: słone przekąski |
babeczki | napoje gazowane | chipsy ziemniaczane |
ciasto dyniowe | kawa | nachosy |
szarlotka | kawa mrożona | suszona wołowina |
murzynek | herbata mrożona | solone orzeszki ziemne |
lody | woda gazowana | miks orzechów |
ciastka | sok pomarańczowy | krakersy ryżowe |
https://support.google.com/google-ads/answer/2375404?hl=pl
Porady dotyczące słów kluczowych PPC dla najlepszych wyników
Powyższe pięć kroków szczegółowo opisuje większość procesu badania słów kluczowych, ale jest kilka rzeczy, które chcemy przypomnieć podczas tworzenia tych grup reklam. Te wskazówki pomogą Ci uzyskać najlepsze wyniki.
- Rozważ typy dopasowania słów kluczowych. Skuteczność wybranych słów kluczowych może mieć bezpośredni wpływ na wybrany typ dopasowania słowa kluczowego. Dopasowanie przybliżone na przykład pozwala Google pozostawiać rzeczy „otwarte” na ich własną interpretację. Z drugiej strony dopasowanie ścisłe może ograniczyć liczbę potencjalnych miejsc docelowych.
- Nie zapomnij o wykluczających słowach kluczowych. Wybrane wykluczające słowa kluczowe są prawie tak samo ważne, jak wszystkie inne elementy, które zrobiliśmy na tej liście. Mogą powstrzymać Cię od pojawiania się w nieistotnych wyszukiwaniach i (nawet gorzej) od uzyskiwania nietrafnych kliknięć. Jeśli na przykład sprzedajesz sztuczne choinki, ale uzyskujesz kliknięcia, osoby szukające „naturalne drzewa iglaste”, wystarczy dodać słowo wykluczające ” naturalne drzewa iglaste ” lub “świeżą choinkę” do listy wykluczających słów kluczowych. Nie będziesz już pojawiał się w tych wyszukiwaniach.
- Wiedz, że nie wszystkie strategie są warte kopiowania. “Kali widzi, Kali robi” nie zawsze jest odpowiednią strategią. Badania konkurencji mogą być kopalnią wiedzy, ale jeśli zauważysz, że konkurencja wydaje dużo na słowa kluczowe, które prawdopodobnie nie przyniosłyby Ci dużych korzyści, pomyśl dwa razy zanim dodasz ją do swojej listy
Wniosek
Badanie słów kluczowych PPC może być najważniejszą częścią strategii dla reklam w wyszukiwarce, dlatego warto poświęcić trochę czasu, aby to naprawić. Mimo że proces badania obejmuje wiele kroków, możesz w jednym miejscu wyświetlać wiele różnych grup reklam i korzystać z długoterminowych danych.
Pamiętaj, że ustawienie w odpowiedni sposób kampanii Ads (adwords) wymaga doświadczenia i czasu.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.