Marketerzy online uwielbiają akronimy: ROAS … MRR … PPC … CPC … CPA … CTA … i, oczywiście, mamy CTR.
CTR lub współczynnik klikalności to podstawowe parametry reklam typu “pay-per-click” ( PPC ), które pomagają ocenić uzyskiwane wyniki i skuteczność kampanii.
W tym poście omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o współczynniku klikalności, w tym, dlaczego ma znaczenie, jak go zoptymalizować, i dlaczego nie zawsze jest ważne, aby ta liczba była najwyższa.
Co to jest współczynnik klikalności?
Zasadniczo współczynnik klikalności wskazuje odsetek osób, które klikną reklamę po jej wyświetleniu. Jest on obliczany przez podzielenie liczby osób, które klikną po wyświetleniu reklamy, przez łączną liczbę wyświetleń uzyskanych przez reklamę.
Jak możesz sobie wyobrazić, współczynnik klikalności jest kluczową miarą reklamy, którą chcesz uważnie obserwować, zwłaszcza jeśli korzystasz z płatnych reklam w wyszukiwarce.
Co CTR może mi powiedzieć o moich kampaniach?
Twój CTR mówi Ci dużo o swoich kampaniach PPC ( Co to jest Google Ads ( Adwords) ? ). Na przykład wysoki współczynnik klikalności jest dobrym wskaźnikiem, że Twoje reklamy i / lub zdjęcia oddziałują na odbiorców docelowych.
Innymi słowy, wysoki CTR oznacza, że kierujesz reklamy do odpowiednich osób, masz ciekawą ofertę, która była wystarczająco atrakcyjna, aby osoby szukające takiego produktu lub usługi kliknęły w Twoją reklamę.
( Zdjęcie pochodzi z naszym kampanii – zabronione jest kopiowanie )
W przypadku wielu kampanii wysoki CTR jest doskonałym wskaźnikiem informującym, że zbliżasz się do swoich celów związanych z większą liczbą potencjalnych klientów i większą sprzedażą. Im więcej osób kliknie, tym większa szansa na sprzedaż.
I odwrotnie, niski CTR często oznacza, że Twoje reklamy nie pasują do grupy docelowej. Jeśli więc testujesz nową reklamę, a współczynnik klikalności spada, nowa kopia reklamy lub zdjęcia prawdopodobnie nie działają zgodnie z oczekiwaniami. Sprawdź jak utworzyć najskuteczniejsze grupy reklam dla kampanii Adwords.
Współczynnik klikalności i Wynik Jakości reklamy Ads.
Ponieważ CTR jest dobrym wskaźnikiem trafności reklam dla docelowych odbiorców, platformy płatne za kliknięcie, takie jakAdWords i Facebook, wykorzystują współczynnik klikalności, aby określić jakość reklam.
Oczywiście Google i Facebook chcą, aby wyświetlane przez nich reklamy były trafne dla ich użytkowników. Ten wynik jakości jest w dużej mierze zależny od zaangażowania w reklamę – lub inaczej mówiąc, współczynnika klikalności.
Zarówno reklamy na Facebooku, jak i Google Ads korzystają z systemów ustalania stawek, które biorą pod uwagę wynik jakości przy określaniu, które reklamy mają być wyświetlane. Zasadniczo, wynik wysokiej jakości podbija stawkę, co oznacza, że mając wystarczająco wysoki wynik jakościowy, możesz przewyższyć konkurencję oferując mniejsze stawki CPC.
Im wyższy jest Twój CTR, tym wyższy jest Wynik Jakości i tym wyżej jest Twoja reklama na stronie wyników lub w pliku danych użytkownika – przy niższym koszcie kliknięcia (CPC). To wszystko jest trochę arbitralne, ale współczynnik klikalności ma duży wpływ na Wynik Jakości, a tym samym na miejsca reklamowe i koszt kliknięcia.
Ranking reklamy w sieci wyszukiwania, wynik jakości i rzeczywiste CPC
Ranking reklamy określa pozycję naszej reklamy i jest obliczany poprzez wzór:
Ranking Reklamy = Max. CPC x Wynik Jakości
Spójrzmy na przykład, aby zrozumieć wynik jakości :
Reklamodawca 1 | Reklamodawca 2 | Reklamodawca 3 | |
Max. CPC | 0,66 zł | 1,10 zł | 1,61 zł |
Wynik Jakości | 10 | 5 | 3 |
Ranking Reklamy | 6,6 | 5,5 | 4,83 |
Widzimy, że Reklamodawca 1 płaci ok. 1/3 tego co Reklamodawca nr. 3. Co więcej, dzięki wysokiemu Wynikowi Jakości (10) wyprzedził zarówno Reklamodawcę 2 i 3 i zajmuje najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania – a płaci mniej !
Oczywiście na dokładną pozycje reklamy, składa się wiele czynników oraz sama konfiguracja kampanii.
Jak zwiększyć CTR w kampaniach PPC
Chcesz zwiększyć swój CTR (i wynikające z tego konwersje) w kampaniach PPC? Istnieją dwa podstawowe klucze do generowania wysokich współczynników klikalności: dobre kierowanie i odpowiednia kreatywność.
Pierwszy klucz jest dość prosty. Jeśli Twoje reklamy nie są wyświetlane odpowiednim osobom, nie uzyskasz żadnych kliknięć samych reklam. Czasami oznacza to, że kierowanie jest “martwe” i nie wybierasz właściwych słów kluczowych ani innych kryteriów kierowania. Innym razem oznacza to, że potrzebujesz bardziej szczegółowych i wykorzystujących segmentowe kampanie marketingowe.
Drugim kluczem do poprawy CTR jest dobra kreatywność. Potrzebujesz silnej oferty, by uzyskać kliknięcia i wiadomości dostosowane do konkretnych odbiorców i szukanych słów kluczowych. Na platformach wykorzystujących obrazy lub filmy upewnij się, że Twój komponent wizualny jest wciągający i wciągający
Gdy już to zrobisz, możesz rozpocząć wdrażanie innych strategii zwiększania CTR, w tym:
- Użyj dokładności w swojej reklamie, oferując wyprzedaże lub rabaty ograniczone czasowo. Jeśli sprzedaż wkrótce się skończy, pamiętaj o dokładnym wskazaniu, kiedy.
- Wykorzystaj wszystkie możliwości platformy reklamowej. W przypadku reklam na Facebooku może to oznaczać testowanie różnych przycisków wezwań do działania i formatów reklam, a w przypadku Google Ads/AdWords oznacza to korzystanie z różnych rozszerzeń reklam.Rozszerzenia reklam AdWords dają przewagę nad konkurencją, umożliwiając umieszczenie w reklamie numeru telefonu, ocen sprzedawcy lub mapy lokalizacji.
- Stwórz zniewalającą ofertę. Zaoferuj coś za darmo lub świetną zniżkę. Pozwoli Ci to osiągnąć wysoki współczynnik klikalnośći ( CTR ) i przyciągnąć potencjalnych klientów.
Czy wysoki CTR jest kiedykolwiek zły?
W przypadku wielu kampanii wysoki współczynnik klikalności to świetny znak. Są jednak pewne czasy, kiedy wysoki CTR mógłby być mniejszy niż obecny.
Załóżmy na przykład, że masz średnią stawkę CTR, a nawet wysoką stawkę CTR, ale niski współczynnik konwersji. W tej sytuacji prawdopodobnie wystąpił problem ze stroną docelową lub podanymi przez Ciebie szczegółami oferty – coś jest nie tak, jeśli uzyskujesz mnóstwo kliknięć i nie masz żadnych rzeczywistych wyników. Sprawdź również czy konkurencja nie próbuje wyklikać Ci budżetów reklam – jeśli tak, możesz to zgłosić do supportu google.
W takim przypadku rozwiąż problemy z reklamami za pomocą odpowiednich ustawień w koncie Ads ( Adwords ) i Google Analytics. Sprawdź wzorce ruchu na stronie, współczynniki odrzuceń i istniejące strony, aby ocenić, gdzie ludzie rezygnują i dlaczego. Po uzyskaniu tych informacji możesz zmienić to, co trzeba zmienić, aby Twoje reklamy (i wydatki na reklamę) stały się bardziej skuteczne.
Wniosek
Twój współczynnik klikalności może Ci bardzo pomóc w przeprowadzeniu kampanii PPC. Oprócz wskazania, jaki odsetek użytkowników widzą Twoją reklamę, może pomóc Ci zdiagnozować inne potencjalne problemy z kampaniami, które być może usiłujesz zidentyfikować bez danych CTR.
Czy nie osiągasz celów dotyczących współczynnika klikalności? Nie masz pewności, jakie dane o CTR mają dla Twoich kampanii? Możemy ci w tym pomóc. Napisz nam notatkę i zobacz, jak możemy pomóc Ci skuteczniej prowadzić kampanie PPC.
Co myślisz? Jak dokładnie monitorujesz CTR w swoich kampaniach? Podziel się swoją opinią i wiedzą w komentarzach poniżej!
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.