Krótko mówiąc, Reklama Google Ads (dawniej Google AdWords) to platforma płatna za kliknięcie Google ( tak zwane linki sponsorowane ), w której reklamy wyświetlają się na samej górze i na dole wyników wyszukiwania Google. Zastosowanie Google Ads w sieci wyszukiwania i reklamowej Google sprawia, że jest to niezwykle wydajny i opłacalny system, który pomaga firmom kontrolować, jak często wyświetlają swoje reklamy i ile pieniędzy na nich zarabiają – w tym artykule wyjaśnimy za co naprawdę płacisz i dlaczego.
Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy, rady – śmiało napisz, zadzwoń do mnie, pomogę – Specjalista google Ads i Google Analytics.
Google Ads ( Adwords ) to platforma reklamowa typu PPC (pay-per-click) – tzw. Linki sponsorowane. W przeciwieństwie do innych platform PPC, takich jak Facebook, Google Ads ( Adwords ) oferuje reklamodawcom dwa podstawowe sposoby dotarcia do potencjalnych klientów:
Przez sieć wyszukiwania Google
Przez sieć reklamową Google.
Chociaż podejścia te różnią się pod względem funkcjonalnym, obie korzystają z systemu „licytacji” PPC, w którym reklamodawcy „licytują”, aby wyświetlać swoje reklamy odpowiednim odbiorcom.
Sieć wyszukiwania Google pozwala wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy aktywnie wyszukują wybrane słowa kluczowe. Jeśli prowadzisz firmę zajmującą się usługami prawniczymi w Warszawie, chcesz np. wyświetlać reklamę za każdym razem, gdy użytkownik wpisze „ kancelaria prawna warszawa “.
Jak można sobie wyobrazić, te „reklamy tekstowe” to doskonała okazja, aby uchwycić potencjalnych klientow, którzy są na etapie rozważań i wyszukiwania danego produktu lub usługi. Reklamy tekstowe są oznaczone małym tagiem „Ad” lub „Reklama” obok adresu URL witryny.
Sieć reklamowa Google działa inaczej. Zamiast pokazywać reklamy do użytkowników, którzy aktywnie poszukują produktu lub usługi w Internecie, „reklamy displayowe” lub „banerowe” umieszczane są na stronach partnerów sieci Google jako obrazek/film/grafika ( lub tekst).
Ludzie zazwyczaj rzadziej klikają reklamy banerowe, ponieważ nie wyszukują aktywnie tego, co masz do sprzedania. Mówiąc w skrócie, czasami ludzie nie wiedzą czego chcą, dopóki nie zobaczą zdjęcia produktu dlatego reklamy displayowe pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą nigdy nie znaleźć Twojej firmy samodzielnie.
Reklamy displayowe sprawdzają się również w kampaniach o ponownym zaangażowaniu, w których wyświetlasz reklamy osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę, w nadziei, że wrócą. Nazywa się to remarketing w kampaniach google (więcej informacji na temat ponownego kierowania znajdziesz w tym artykule).
Obecnie istnieje mnóstwo platform PPC do wyboru. Mamy platformy takie jak Facebook i Instagram Ads, reklamy na Twitterze … lista jest długa. W rzeczywistości Google AdWords nie jest jedyną platformą reklamową w wyszukiwarkach – Bing Ads i Yahoo Search Ads są również dostępnymi opcjami.
Jednak pomimo całej konkurencji, Kampanie Google AdWords są nadal jednym z najlepszych sposobów dotarcia do docelowych odbiorców.
Reklamy na Facebooku i inne platformy PPC z pewnością mogą przynieść Ci odpowiednie zyski. W związku z tym możliwość dotarcia do klientów, którzy szukają produktów, marek i treści takich jak Twoja jest mnóstwo, aczkolwiek Google Ads pozostaje nr 1 w większości produktów lub usług.
Tak, Google Ads ( dawniej : AdWords ) może być drogi, zwłaszcza jeśli jesteś w bardzo konkurencyjnej branży. W związku z tym dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana kampania Google Ads to podstawa. Nawet przy dużej konkurencji bazując na naszym doświadczeniu kampania Ads jest warta zainwestowania i inwestycji (przy odpowiednich budżetach).
Kluczem jest tutaj “dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana kampania Ads (AdWords)”. Jeśli Twoje kampanie Ads ( AdWords ) są odpowiednio ukierunkowane, zoptymalizowane i mają odpowiednią stawkę CPC, możesz wyświetlać skoncentrowane reklamy w reagujących niszach wśród docelowych odbiorców, a Ty masz pewność, że uzyskasz dodatni zwrot z inwestycji.
Jeśli kampanie nie są właściwie zoptymalizowane lub ukierunkowane, możesz w efekcie wydać dużo na kliknięcia, które nigdy nie zapewnią Ci dochodu. W tym miejscu większość firm się myli – nie poświęcają czasu na tworzenie kampanii ukierunkowanych na konkretne osoby i przyciągających ich.
Ile faktycznie wydasz, zależy od wielu czynników takich jak :
Google AdWords może być sporą inwestycją, zarówno pod względem czasu, jak i pieniędzy, ale jest to dobra inwestycja. Sieć wyszukiwania może zapewnić wysoką pozycję reklam w wyszukiwaniach użytkowników szukających marek takich jak Twoja, a sieć reklamowa może być wykorzystana do ponownego zaangażowania lub odkrycia kampanii. Mimo, że system Ads jest skomplikowany, można wiele zyskać korzystając z niego i prowadzić opłacalne kampanie o niskim CPC nawet przy najmniejszych budżetach marketingowych.
Potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu kampanii Google AdWords dla swojej firmy? Wyślij nam wiadomość i przekonaj się co potrafimy ;).
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.