We wcześniejszym artykule omówiliśmy co to jest remarketing w kampaniach google. Za pomocą ukierunkowanych reklam lub e-maili kampanie remarketingowe oferują marketerom wyjątkową możliwość dotarcia do użytkowników, którzy opuścili strony bez kupowania.
Te wiadomości remarketingowe mogą zwiększyć prawdopodobieństwo, że użytkownicy powrócą na stronę docelową i wykonają akcję. Ta forma marketingu pomaga zwiększyć aktywność sprzedaży na stronach internetowych, promować świadomość marki wśród zaangażowanych odbiorców i ostatecznie zwiększyć ROI.
Kampanie remarketingowe można podzielić na pięć głównych typów:
- Remarketing standardowy
- Dynamiczny remarketing
- Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce
- Remarketing wideo
- Remarketing e-mail
Remarketing standardowy
Ten typ remarketingu polega na wyświetlaniu reklam displayowych odwiedzającym w przeszłości (odwiedzającym, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, a następnie opuścili witrynę), gdy przechodzą przez różne witryny internetowe korzystające z aplikacji Google Display Network i portali społecznościowych, takich jak Facebook. Remarketing standardowy jest również skierowany do użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarek takich jak Google, aby wyszukiwać terminy związane z oferowanymi produktami lub usługami.
Reklama zachęca do sprawdzenia oferty ą za pomocą krótkiego reklamy graficznej.
Dynamiczny remarketing
Dynamiczny remarketing polega na wyświetlaniu reklam użytkowników dostosowanych specjalnie do nich w zależności od tego, jak przeglądali stronę. Ten typ remarketingu obejmuje wiadomości reklamowe, które są tworzone specjalnie dla użytkownika, który wyświetla reklamę, co zwiększa ich szanse na powrót do strony internetowej w celu pobrania tych opuszczonych elementów.
Na przykład reklamy remarketingu dynamicznego w witrynie e-commerce mogą zawierać dokładny element (-y) zakupów, które użytkownik umieścił w opuszczonym koszyku, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy, gdy ponownie zobaczy ten element.
Jeśli użytkownik spędził trochę czasu na stronie cenowej, a następnie opuścił witrynę, dynamiczna reklama remarketingowa powinna skupiać się na cenach, być może przypomnieć im o bezpłatnej ofercie próbnej lub zniżce.
Możesz także wyświetlać reklamy remarketingowe odwiedzającym, którzy przeglądali Twój blog lub inny materiał informacyjny, i przekonać ich do pobrania przewodnika lub dołączenia do webinarium dotyczącego interesujących ich informacji.
To właśnie robi Marketo dzięki swojej dynamicznej reklamie remarketingowej:
Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA)
Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce są oferowane przez Google AdWords, który pozwala dostosować kampanie reklamowe do wyszukiwania dla użytkowników, którzy byli na Twojej stronie w przeszłości. Sieć wyszukiwania umożliwia dostosowanie stawek i reklam do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, gdy szukają w Google i innych witrynach wyszukiwania partnerów.
Możesz użyć tego typu reklam remarketingowych dla użytkowników, którzy opuszczają Twoją witrynę, a następnie poszukać w Google podobnych rozwiązań. Istnieją dwie podstawowe strategie postępowania w przypadku RLSA:
- Ustaw konkretne stawki dla istniejących słów kluczowych dla użytkowników na listach remarketingowych. Na przykład możesz zwiększyć stawkę o 30% dla użytkowników, którzy byli w Twojej witrynie w ciągu ostatnich 30 dni. Możesz kierować reklamy na użytkowników z określonymi reklamami, którzy wykonali akcję na Twojej stronie (np. Odwiedzili stronę cenową lub przeglądali sekcję FAQ) lub umieścili przedmiot w koszyku.
- Licytuj słowa kluczowe, których normalnie nie licytujesz tylko dla użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę lub kupili coś od Ciebie w przeszłości. Na przykład możesz licytować szersze słowa kluczowe tylko dla osób, które wcześniej odwiedzały Twoją witrynę, aby przywrócić je do Twojej marki.
Aby zademonstrować, jednym z najlepszych przykładów, które znajdziesz, jest Tirendo, europejski sprzedawca opon online. Firma korzystała z list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce i odnotowała wzrost współczynnika konwersji o 161%, co doprowadziło do ogólnego wzrostu sprzedaży o 22%.
Remarketing wideo Ads
Remarketing wideo polega na pokazywaniu reklam remarketingowym, osobom które ostatnio widziały Twoje filmy, lub osobom, które były na Twojej stronie.
Możesz wyświetlać reklamy remarketingowe wideo w YouTube na początku lub pomiędzy filmami, które oglądają Twoi potencjalni klienci (gdzie będą mieli możliwość pominięcia reklamy). Możesz także wyświetlać reklamę remarketingową na marginesie po prawej stronie, gdzie znajdują sugestie wideo.
Remarketing e-mail
Remarketing e-mailowy obejmuje dwie techniki:
- Udostępnianie reklam displayowych remarketingowych w różnych witrynach użytkownikom, którzy otwierają wiadomość e-mail od Ciebie.
- Dotarcie do użytkowników, którzy opuścili Twoją witrynę, bez dokonywania zakupu za pomocą ukierunkowanych wiadomości e-mail, które przekonują ich do powrotu na Twoją stronę.
Wiadomość e-mail z przypomnieniem o koszyku zakupów firmy Fab jest doskonałym przykładem ukierunkowanego spersonalizowanego remarketingu e-mailowego, a e-mail nie tylko zapewnia odwiedzającemu pisemne i wizualne przypomnienie przedmiotu, który porzucił, ale także zapewnia CTA dla użytkowników, którzy nie chcą odwiedzać witryny i szukać innych produktów, aby znaleźć to, co chcą.
Wniosek
Niezależnie od rodzaju stosowanej techniki remarketingowej ważne jest, aby pamiętać o właściwej segmentacji. W ten sposób możesz wyświetlać odwiedzającym ukierunkowaną, spersonalizowaną wiadomość e-mail i reklamy, które z większym prawdopodobieństwem skłonią ich do ponownego odwiedzenia Twojej marki i dokonania zakupu.
Jeśli chcesz, abyśmy rzucili okiem na twoją aktualną strategię remarketingową i przedstawili kilka zaleceń, jak możesz poprawić sytuację, daj Nam znać!
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.