Remarketing (czyli retargetowanie) to opcja reklamowa, która pozwala wyświetlać kierowane reklamy osobom, które odwiedziły Twoją witrynę … i nie dokonały konwersji. Nie każdy, kto odwiedza Twoją witrynę, jest dziś gotowy do konwertowania więc remarketing to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów powtórnie, gdy są na etapie wyboru produktu bądź usługi.
Istnieje kilka platform remarketingowych, ale remarketing Google pozostaje jedną z najpotężniejszych broni remarketingowych w arsenale internetowego marketera. Ma ogromny zasięg i zestaw opcji, których możesz użyć, aby dostarczyć właściwą wiadomość we właściwym czasie do właściwej osoby.
Mówiąc prościej, remarketing opiera się na tym, co wiesz o potencjalnych klientach m.in. kiedy odwiedzili Twoją witrynę, co przeglądali, jak długo przebywali na danych podstronach, czy dodawali coś do koszyka oraz ile razy powrócili do Twojej witryny itp.
W gruncie rzeczy to esencja marketera. Twoi odbiorcy mówią Ci, czego chcą, a następnie używasz tych informacji, by dać im to, czego szukają. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby zakupili produkt za pierwszym razem (bądź daną usługę), ale jeśli na początku Ci się nie uda … remarketing!
Oto kilka sposobów, które remarketing może pomóc Ci w lepszym wykorzystaniu reklam online:
Jeśli kiedykolwiek śledziłeś reklamy w witrynie przez kilka dni, tygodni lub miesięcy, doświadczyłeś remarketingu Google. Nadszedł czas, aby remarketing Google działał dla Ciebie.
Remarketing w Google pozwala wyświetlać reklamy remarketingowe w sieci reklamowej Google (w tym w ramach sponsorowanych promocji w Gmailu), YouTube, a nawet w sieci wyszukiwania Google. Łącznie daje to nie ograniczone możliwość remarketingu…
Dobrą wiadomością jest to, że dość łatwo jest ustawić kampanię remarketingową w AdWords. Zasadniczo wystarczy dodać do swojej witryny tag remarketingowy Google (czyli pixel) lub przesłać listę e-mailową i utworzyć kilka reklam.
Chcesz skonfigurować remarketing sam ? Sprawdź tutaj :
https://support.google.com/google-ads/answer/2476688?co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dfalse&hl=pl
Oczywiście wiedza o tym, jak działa remarketing Google a zastosowanie tego w Twojej kampanii to dwie różne rzeczy.Aby w pełni wykorzystać swoje kampanie remarketingowe, oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać.
Ludzie odwiedzają Twoją witrynę z różnych powodów. Możesz mieć odwiedzających, którzy chcą dokonać zakupu, po prostu lubisz bloga lub nawet trafiłeś do witryny przez przypadek (uwierz mi, to dzieje się bardziej, niż myślisz). Nie ma sensu używać tej samej reklamy dla różnych odbiorców, prawda ?
Ustalając różne kryteria (odwiedzane strony, czas spędzany w witrynie, lokalizację geograficzną, dane demograficzne itp.) lub używając różnych pikseli na różnych stronach witryny, możesz segmentować odbiorców i tworzyć określone komunikaty, które odpowiadają konkretnym potrzebom i zainteresowaniom konkretnej grupy odbiorców.
Dzięki segmentacji odbiorców możesz kierować reklamy na osoby, które zostawiłyt produkty w koszyku ( a nie dokonały zakupu), za pomocą jednego zestawu reklam, a osób czytających Twój blog z zupełnie innym zestawem reklam. W ten sposób oba segmenty otrzymują reklamy, które pomagają przenieść je na odpowiednie podkategorie stron.
Istnieją dwie podstawowe szkoły myślenia, jeśli chodzi o ograniczenia częstotliwości. Aby uniknąć irytacji potencjalnych klientów, niektórzy ludzie zalecają ograniczenie wyświetleń reklam przy 17-20 reklamach na osobę miesięcznie.
Z drugiej strony niektórzy reklamodawcy stosują bardzo odmienne podejście do remarketingu. Jeśli ktoś właśnie odwiedził Twoją witrynę, prawdopodobnie jest zainteresowany tym, co sprzedajesz. Odpowiednie wyświetlanie reklam wymaga nie tylko konfiguracji ale odpowiedniej taktyki i wiedzy.
Osobiście proponuję coś między tymi dwiema szkołami myślenia.
W przypadku większości platform remarketingowych i usług możesz skonfigurować kampanie na podstawie czasu, jaki upłynął od momentu, kiedy ktoś odwiedzi Twoją witrynę. Korzystając z tej funkcji, możesz zasypać potencjalnych klientów reklamami remarketingowymi przez pierwsze 1-2 tygodnie po odwiedzeniu Twojej witryny. Z czasem prawdopodobieństwo kliknięcia i konwersji zacznie spadać, więc możesz zmniejszyć częstotliwość wyświetlania reklam.
Ta strategia pozwala dotrzeć do odbiorców w najbardziej odpowiednim momencie … bez irytowania ludzi na dłuższą metę.
Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się podchodzić do limitów wyświetleń, prawie zawsze dobrze jest wyświetlać reklamy remarketingowe tak długo, jak to możliwe. Nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś będzie gotowy do zakupu i – co najmniej – jest to tani sposób na budowanie rozpoznawalności marki.
Bądźmy szczerzy, transparentna ślepota jest prawdziwa. Nawet jeśli wyświetlasz reklamy remarketingowe, w których Twoi odbiorcy już wyrazili zainteresowanie Twoją firmą i z większym prawdopodobieństwem zauważą Twoje reklamy, ślepota banerów zostanie ostatecznie włączona, jeśli nie będziesz regularnie obracać reklam.
W rzeczywistości, według badania ReTargeter, współczynniki klikalności zazwyczaj spadają o 50% w ciągu pierwszych 5 miesięcy kampanii. Jeśli nie zmienisz co kilka miesięcy/tygodni, możesz stracić mnóstwo konwersji.
Najprostszym sposobem na uniknięcie tego problemu jest regularne przeprowadzanie testów A / B reklam remarketingowych. Testując nowe obrazy i kopie regularnie, możesz zachować świeżość i dowiedzieć się, jaki komunikat naprawdę działa najlepiej dla Twoich odbiorców. To podwójne zwycięstwo!
Sprawdź również rodzaje kampanii remarketingowych w google ads.
Niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz, istnieją pewne uniwersalne sprawdzone metody, które można zastosować we wszystkich kampaniach remarketingowych:
Trafność: Remarketing do właściwych osób na odpowiednich stronach.
Jeśli chcesz, abyśmy rzucili okiem na twoją aktualną strategię remarketingową i przedstawili kilka zaleceń, jak możesz poprawić sytuację, daj Nam znać!
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire!Pomożemy.