Wiele małych firm zakłada, że Kampanie Google Ads ( dawniej Adwords ) są przydatne tylko do generowania ruchu w witrynie. Jaka jest prawda ?
Kluczem do zwiększenia ruchu w sklepie z sieci do Twojej fizycznej lokalizacji jest informowanie klientów, że jesteś blisko, i że masz to, czego szukają. Jeśli pobliski klient szuka produktów lub usług w Twojej okolicy, Twoje kampanie mogą przybliżyć jego (dosłownie) do zakupu w sieci wyszukiwania, reklamowej lub YouTube. Niezależnie od tego, czy zapewnia ona natychmiastowy kontakt z twoim sklepem, czy daje możliwość skontaktowania się z tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji – chcesz zapewnić jak największą wygodę dla potencjalnych klientów. Dzięki ulepszeniom kampanii Ads możesz dostarczyć odpowiednią reklamę do właściwego klienta, w zależności od tego, gdzie się on znajduje.
Przyjrzyjmy się zatem 4 szybkim strategiom, które pomogą Ci zwiększyć ruch w Twojej firmie dzięki reklam Google Ads ( Adwords ).
Pierwszym krokiem do uzyskania większego ruchu lokalnego jest sprawdzenie, czy reklama jest wyświetlana tym użytkownikom, którzy są wystarczająco blisko Ciebie, aby fizycznie dotrzeć do Twojego sklepu. W końcu firmy e-commerce nie są zwykle związane z ograniczeniami geograficznymi więc jeśli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin w sklepie zastosuj tą strategię.
Tworząc każdą kampanię reklamową, zastanów się, czego chcą użytkownicy zbliżający się do Ciebie. Jeśli jesteś doświadczonym prawnikiem, bez wahania ktoś zdecyduję się poświęcić godzinę czasu na dojazd.
Po przeanalizowaniu określonych regionów, miast lub kodów pocztowych, na które chcesz kierować reklamy, wpisz je w kierowanie na lokalizację, które napotkasz podczas pierwszego kroku tworzenia reklamy. Możesz wybrać docelowe lub wykluczone obszary do wyboru. Zapewni to, że tylko osoby w określonych lokalizacjach będą mogły zobaczyć Twoją reklamę, uniemożliwiając tym osobom, które nie mogą Cię odwiedzić, wyświetlanie większej ilości trafnych miejsc docelowych.
Słowa kluczowe w kampaniach google ads oparte na lokalizacji mogą nieoczekiwanie pomóc Ci zwiększyć skuteczność swoich reklam przy wzroście CTR i spadku CPC.
Jak to działa ?
W ubiegłym tygodniu szukałem “Naprawy AC ” i od razu zobaczyłem wiele lokalnych firm, które faktycznie mogłyby mi pomóc.
Kierowanie na te słowa kluczowe dotyczące lokalizacji, takie jak “restauracja tajska” lub “księgowy w Giżycku”, pomoże Ci uzyskać większą trafność – a tym samym pozycję w rankingu – gdy Twoi odbiorcy szukają tych konkretnych haseł, co oznacza, że możesz być tym, który uzyska więcej kliknięcie i wizyt w Twojej stronie www. Poniższa reklama nie pojawiła się w ogóle w przypadku słów kluczowych “biuro księgowe” lub “biuro rachunkowe “, ale pierwsze miejsce zajęła na frazę ” biuro księgowe w Warszawie”.
Na marginesie nie powinieneś używać słów kluczowych związanych z lokalizacją wyłącznie w swoich kampaniach, zwłaszcza jeśli używasz słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia lub w dopasowaniu ścisłym. Kierowanie na lokalizację zapewni, że pojawisz się tylko w trafnych pod względem geograficznym wyszukiwaniach, a użycie wyłącznie słów kluczowych na temat lokalizacji może odciąć Cię od odbiorców, którzy szukają bardziej ogólnych haseł.
Rozszerzenia reklam umożliwiają udostępnianie dodatkowych fragmentów informacji w reklamie, co zapewnia więcej miejsca, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i wyjaśnia, dlaczego warto być firmą, którą odwiedzają. Rozszerzenia reklam są bezpłatne i mają tendencję do zwiększania CTR – współczynników konwersji i pozycji reklamy przy jednoczesnym obniżaniu CPC.
Jeśli chodzi o rozszerzenia dla lokalnych firm, poniższe opcje mogą pomóc w zwiększeniu ruchu w sklepie.
Harmonogramu wyświetlania reklam to praktyka polegająca na planowaniu kampanii tak, aby były uruchamiane tylko w określonych godzinach dnia lub w określonych dniach tygodnia. Jeśli chodzi np. o sklepy stacjonarne, korzystanie z harmonogramu wyświetlania reklam w Twojej kampanii Ads (adwords ), może być wartę rozważenia. Pozwoli Ci to zaoszczędzić nie potrzebne wejścia na stronę, a co za tym idzie koszty kampanii będą mniejsze.
Użytkownicy mobilni zazwyczaj próbują znaleźć rozwiązania potrzebnego „od ręki” gdy szukają w Google danej frazy. Jeśli np. szukają piekarni, a reklama jest wyświetlana, ale Twoja Firma jest zamknięta, może to oznaczać, że płacisz za kliknięcie, które nigdy nie przyniesie konwersji.
Należy jednak pamiętać, że użytkownicy komputerów zazwyczaj są skłonni do poszukiwania danego produktu dzień wcześniej, zanim zdecydują się ostatecznie pojechać i dokonać zakupu bezpośrednio w Twojej firmie. W takim przypadku uruchamianie reklam tylko wtedy, gdy jesteś otwarty, może wiązać się z ryzykiem utraty klientów, zwłaszcza jeśli zazwyczaj szukają w godzinach poza godzinami pracy.
Jeśli uważasz, że pora dnia jest odpowiednia dla Ciebie, przeprowadź test podziału, aby się dowiedzieć. Jest to najlepszy sposób sprawdzenia, czy może on Ci pomóc, czy też nie, i zwróć szczególną uwagę na takie działania, jak kliknięcia w witrynie lub dzwonienie pod numer telefonu.
Prowadzenie ruchu na miejscu nie musi być jedynym celem, dla którego optymalizujesz, potrzebujesz tylko odpowiednich strategii, aby zapewnić, że kampanie są przygotowane do kierowania lokalnego ruchu do Twojego sklepu. Te 4 taktyki będą kluczowe dla zwiększenia liczby odwiedzin w Twoim sklepie, abyś mógł nawiązać relacje z nowymi klientami, sprzedawać więcej i pomóc w promowaniu swojej firmy w społeczności.
Czy pracujesz nad kampaniami PPC, aby przyciągnąć klientów do lokalnej firmy i szukasz drugiej opinii? Skontaktuj się i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.