Powinienem powiedzieć z góry, że tytuł tego postu jest nieco mylący, ponieważ wykonanie dokładnego audytu na koncie Google Ads (dawniej AdWords )zajmuje czas – co najmniej godzinę/dwie/trzy. Mimo to możesz być zaskoczony, jak wiele możesz się dowiedzieć o koncie Ads w ciągu kilku minut.
Ja jako specjalista kampanii Google Adwords pracowałem z wystarczającą liczbą kont PPC, w których w ciągu kilku minut prawdopodobnie wskazywałbym na to, czy osoba/agencja obsługująca dane konto Ads jest doświadczona czy raczej „próbuje dorobić” kilka złotych ;-).
Spójrzmy na poniższe 4 wskazówki :
Czas: 5 minut
Możesz dowiedzieć się wiele o koncie AdWords, patrząc na słowa kluczowe o najwyższym CPC (koszcie za kliknięcie). Zasadniczo większość ruchu PPC dowolnej firmy będzie pochodzić z nie więcej niż kilkudziesięciu słów kluczowych – czasami tylko pięciu lub sześciu – i sortowania według wydatków reklamowych pokazuje gdzie tkwią błędy w kampaniach Ads ( Adwords ).
Pierwszą rzeczą, którą polecamy sprawdzić, jest koszt konwersji. Masz ustawioną konfigurację śledzenia konwersji, prawda? 😉 Odpowiednią atrybucje konwersji 😉 ?
Mam nadzieje, że odpowiedź jest pozytywna. Jeśli nie, możesz do mnie napisać, pomogę. Jeśli Twoje słowa kluczowe, tracą wydawane przez Ciebie pieniądze na kampanie Adwords, należy się zapytać – czy są to wielkie starty czy „akceptowalne” ?
Jeśli „akceptowalne”, pomoże ci solidna optymalizacja współczynnika konwersji i strategia dostosowania stawek. Jeśli słowo kluczowe jest bardzo nieopłacalne (lub gorzej, wcale nie konwertuje), często warto po prostu wstrzymać je w krótkim czasie, oceniając długoterminową strategię.
Jeśli masz problem z kontem Ads/AdWords, czasami pierwszym krokiem jest powstrzymanie tracenia pieniędzy … W tym temacie moglibyśmy napisać odrębny artykuł, ale ponieważ w naszym audycie Google Ads mamy tylko kilka minut, przejdźmy do następnego kroku …
Czas: 5 minut
Raport wyszukiwanych haseł jest jednym z najpotężniejszych raportów AdWords, ponieważ pozwala dokładnie zobaczyć, co piszą użytkownicy, aby powodować wyświetlanie reklam. Menedżer PPC, który nie regularnie sprawdza raporty wyszukiwanych haseł, często pobiera od Was pieniądze za…. nic 😉
Kiedy przeprowadzamy audyt AdWords, najczęściej generujemy raport z wyszukiwanych haseł z ostatnich 90 dni, aby uzyskać prawdziwe informacje o tym, co ostatnio przeszukano. Oczywiście najlepiej jest to robić co 2/3 dni ( w zależności od słów kluczowych i wielkości kampanii Ads / Adwords.
Najpierw sortujemy kryteria według kosztów i szybko skanujemy pierwszą setkę. Które z nich mają się dobrze i są opłacalne ? Jeśli większość najważniejszych zapytań jest przyciągana przez słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia lub w dopasowaniu przybliżonym, czy sensownym rozwiązaniem byłoby utworzenie osobnych grup reklam specjalnie dla zapytań dopasowani ścisłych, aby mieć reklamę dostosowaną specjalnie do tego zapytania?
Następnie sprawdź, które z najlepszych wyszukiwań mają niedopuszczalnie wysoki koszt konwersji lub w ogóle brak konwersji. Powinny one zostać natychmiast dodane jako wykluczające słowa kluczowe.
Wreszcie, czy którekolwiek z najlepszych zapytań jest zupełnie nieistotne lub nie pasuje do Twojej firmy? Jeśli tak, możesz mieć problem z nadmiernie szerokim kierowaniem lub niewystarczającą liczbą wykluczających słów kluczowych. Koniecznie szukaj wykluczających słów kluczowych, które miałyby zastosowanie do całej Twojej kampanii. Możesz na przykład upewnić się, że słowa kluczowe takie jak “bezpłatne” są wykluczone z całej kampanii.
Czas: 3 minuty
Teraz, gdy przyjrzeliśmy się słowom kluczowym, czas sprawdzić strony docelowe. Ten krok jest szybszy niż dwa poprzednie i nie bez powodu. Po tym, jak Twoi użytkownicy trafią na Twoją stronę, większość z nich w ciągu kilku sekund podejmie decyzję, czy podoba im się Twoja firma czy nie. To zadecyduje czy pozostaną na twojej stronie www. Jeśli twoja strona www jest odpowiednio skonfigurowana i przejrzysta, twoje szanse na konwersję pójdą w górę.
Otwórz swoje dwie pierwsze lub trzy strony docelowe. Daj sobie pięć sekund na obejrzenie każdej strony. Teraz zadaj sobie dwa pytania:
Niektóre produkty wymagają trochę lektury, aby w pełni zrozumieć esencje marketingu i jest to w porządku, ale na pierwszy rzut oka powinno być jasne, dlaczego twój produkt lub usługa ma znaczenie. Szanuj czas i cierpliwość użytkownika, mówiąc im, w jaki sposób możesz im pomóc, korzystając z bezpośredniego, skoncentrowanego na korzyściach nagłówka i solidnych zdjęć produktów.
Następnie upewnij się, że jest oczywiste, co użytkownik powinien teraz zrobić.
Jeśli klienci nie widzą co zrobić po kilku sekundach spędzonych na Twojej witrynie, możesz być pewny, że porzucą Twoją stronę.
W rzeczywistości, jeśli chcesz być naprawdę dokładny w tym kroku, zrób to z kimś, kto w ogóle nie zna twojego biznesu. Daj swojej mamie, przyjacielowi lub osobie z HR dziesięć sekund na ocenę strony, a następnie zadaj im powyższe pytania. To potrwa nieco dłużej niż dwie minuty, ale możesz być zaskoczony, jak łatwo jest przeoczyć takie rzeczy jak podstawowa klarowność.
Czas: 2 minuty
Czas na najważniejszą część audytu AdWords: krok wstecz i strategiczne myślenie!
Zadaj sobie pytanie, a następnie zapisz odpowiedź: co jest następną rzeczą, którą możesz zrobić, aby uzyskać pożądane wyniki z PPC? Jeśli korzystasz z agencji marketingowej Ads, co dalej?
Im bardziej konkretna jest Twoja odpowiedź, tym lepiej. Jeśli Twoja odpowiedź brzmi: “Cóż, dostosuję stawki i przetestuję nowe reklamy, by wypróbować wyższy współczynnik klikalności” – to nie wystarczy! Z drugiej strony, jeśli powiesz “Zamierzam przetestować nową reklamę dla mojego najlepiej sprzedającego się produktu, oferując 20% rabatu i dostosuje stawki, aby znaleźć odpowiedni zwrot z inwestycji na drugiej/trzeciej pozycji reklamowej”, to może zadziałać !
Jeśli twoja agencja marketingowa nie może odpowiedzieć na te pytania, możesz wydawać pieniądze na marnę… Napisz do Nas, a my pomożemy sprawdzić Ci obecną kampanię Ads (dawniej Adwords ).
Pamiętajmy, że ostatecznym punktem audytu AdWords jest szybkie sprawdzenie, dokąd prowadzą Twoje reklamy i upewnienie się, że wiesz dokładnie, co zamierzasz robić dalej.
Po ukończeniu 15-minutowego audytu AdWords powinieneś mieć wystarczająco dużo notatek na najbliższe kilka godzin lub nawet kilka tygodni. Najważniejszą rzeczą jest to, że masz teraz pojęcie o tym, co robisz i dokąd zmierzasz z kontami PPC.
Ponadto, jeśli szukasz pomocy na koncie AdWords i chcesz, aby jeden z naszych strategów spojrzał na nas, daj nam znać, a my zajmiemy się Tobą – nawet jeśli zajmie to więcej niż 15 minut!
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.