Gdybyś mógł zwiększyć skuteczność kampanii Google Ads ( dawniej AdWords), zrobiłbyś to? Oczywiście, że tak! Przynajmniej mamy nadzieję, że tak ;).
Dobra wiadomość jest taka, że możesz.
Istnieje wiele czynników wpływających na skuteczność kampanii Google AdWords. Większość ludzi koncentruje się na optymalizacji strategii ustalania stawek, słów kluczowych, CTRu i wyniku jakości, ale nie są to jedyne elementy waszych kampanii, które mają znaczenie. Grupy reklam są tak samo ważne jak każdy z tych innych składników, ale jeśli grupy reklam nie są skonfigurowane prawidłowo, nigdy nie zapewnią Ci odpowiedniego dochodu – a przynajmniej nie takiego na jaki mógłbyś liczyć.
W tym artykule określimy grupy reklam Google AdWords /Ads, wyjaśnimy, dlaczego są one ważne i pokażemy, jak tworzyć wysokowydajne, skuteczne grupy reklam.
Zanim zagłębimy się w grupy reklam, musimy przyjrzeć się strukturze kampanii Google Ads ( AdWords ).
Kampanie Google Ads ( AdWords ) są podzielone na różne kategorie organizacyjne, które odrywają się jak drzewo genealogiczne w grupy reklam.
Konto |
---|
Niepowtarzalny e-mail, hasło, ID konta Ads |
Kampania |
Kampania |
---|---|
Budżet |
Budżet |
Grupa reklam |
Grupa reklam |
Grupa reklam |
Grupa reklam |
---|---|---|---|
Reklamy |
Reklamy |
Reklamy |
Reklamy |
Na poziomie kampanii ustalisz budżet i ustawienia (np. strategie stawek, lokalizacje, harmonogram reklam etc..).
Poniżej kampanii możesz utworzyć wiele grup reklam należących do określonej kampanii. Grupy reklam zawierają reklamy i słowa kluczowe, które pokażą się w wyszukiwarce. Możesz mieć oczywiście wiele grup reklam w ramach jednej kampanii.
Trzecia gałąź w hierarchii konta Ads to grupy reklam. Możesz być skłonny argumentować, że struktura grup reklam jest o wiele mniej ważna niż struktura kampanii lub konta....
Jednak faktycznie twierdzę, że jest odwrotnie. Zaczynasz podejmować więcej decyzji i stajesz się bardziej konkretny, gdy idziesz dalej w dół hierarchii, a jeśli chodzi o kampanie reklamowe, diabeł tkwi w szczegółach (ale w dobrym tego słowa znaczeniu).
Grupy reklam zawierają odpowiednio dopasowane słowa kluczowe, reklamy tekstowe (bądź graficzne) przez które użytkownik będzie odesłany do Twojej witryny. Z tego powodu Google bardzo uważnie śledzi Twoje grupy reklam, decydując, w których wyszukiwaniach będzie wyświetlana reklama i jak trafna jest Twoja reklama dla określonych użytkowników.
Jeśli nie utworzysz odpowiedniej grupy reklam, Twoje reklamy również nie będą miały odpowiedniej rangi, kliknięcia będą droższe, a Ty stracisz wiele potencjalnych wyświetleń i kliknięć. Ponieważ Google ocenia jakość reklam, słaba grupa reklam może również oznaczać, że Twoja reklama nie będzie dobrze działała na własną korzyść, ponieważ może nie być ukierunkowana lub wystarczająco trafna dla osób, które ją widzą.
Krótko mówiąc: skuteczne grupy reklam zapewniają większy ruch oraz wyższe CTRy i liczbę konwersji.
Celem grup reklam jest pomóc Ci uporządkować kampanie reklamowe w sposób maksymalizujący efektywność i opłacalność Twoich reklam. Aby to zrobić, grupy reklam muszą koncentrować się na specyficznych słowach kluczowych i odbiorcach.
Powinieneś utworzyć grupy reklam, w których grupy słów kluczowych, teksty reklam i strony docelowe są ze sobą ściśle powiązane. Praktycznie nigdy nie warto próbować odwoływać się do całej grupy odbiorców w pojedynczej grupie reklam.
Załóżmy, hipotetycznie, że oferujesz usługi przebudowy domu. Proponujesz podłogi, malowanie, naprawy domów, zagospodarowanie terenu, dodatki do pomieszczeń i kompletne remonty. Ktoś, kto szuka malarza, może nie być zainteresowany malowaniem krajobrazu ani naprawami w domu, więc uwzględnienie reklam tych usług w grupie reklam poświęconej malowaniu słów kluczowych utrudniłoby wyświetlanie skutecznych reklam.
Teraz będę szczery, tworzenie kierowanych grup reklam zajmuje dużo więcej pracy niż po prostu wrzucenie całej strategii reklamowej do jednej grupy reklam mając nadzieję, że się uda. Ale zaufajcie, tworzenie wartościowych grup reklam jest warte wysiłku ;-).
Wielu specjalistów Google Ads uważa, że budowanie grup reklam na podstawie sekcji lub kategorii jest kluczowym punktem w kampanii Ads. Oczywiście mają racje. Załóżmy na przykład, że w swojej witrynie sprzedajesz słodycze, napoje i słone przekąski.
W poniższej tabeli każda grupa reklam zawiera listę słów kluczowych określających sprzedawane przez Ciebie produkty. Spójrzmy jak mogłyby wyglądać grupy reklam ze słowami kluczowymi powiązanymi tematycznie. (Oczywiście jest to przykład, dodatkowo trzeba odpowiednio zadbać o dopasowania słów kluczowych - im bardziej precyzyjne, tym dana grupa reklam będzie lepsza).
Grupa reklam: słodycze | Grupa reklam: napoje | Grupa reklam: słone przekąski |
babeczki | napoje gazowane | chipsy ziemniaczane |
ciasto dyniowe | kawa | nachosy |
szarlotka | kawa mrożona | suszona wołowina |
murzynek | herbata mrożona | solone orzeszki ziemne |
lody | woda gazowana | miks orzechów |
ciastka | sok pomarańczowy | krakersy ryżowe |
Google dokładnie przygląda się grupom reklam i decyduje, kto zobaczy Twoją reklamę i kiedy. Tworząc określone, skoncentrowane grupy reklam (nawet jeśli oznacza to ich zwiększenie), możesz tworzyć znacznie skuteczniejsze grupy reklam. Pomoże to w prowadzeniu kampanii natychmiast i długoterminowo, wyświetlając ściśle ukierunkowane komunikaty w określonych niszach użytkowników, zapewniając im dokładnie to, czego szukają.
Co myślisz? Jak tworzyć skuteczne grupy reklam? Które strategie dały Ci najlepsze wyniki? Daj nam znać, co myślisz!
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.