Spójrzmy prawdzie w oczy, reklama Google Ads (Adwords ) typu “pay-per-click” (PPC) stale się zmienia i ewoluuje. Niezależnie od tego, jak dobrze zarabiałeś na reklamie w wyszukiwarce Google Ads rok temu, teraz twoje dochody i płatność za reklamę kształtują się kompletnie inaczej.
W rezultacie możesz popełniać kilka podstawowych błędów w kampanii AdWords / Ads, które wpływają na zwiększenie Twoich kosztów.
W Bull Inspire kontrolujemy wiele kont AdWords, dzięki czemu mamy dobre wyczucie błędów popełnianych przez reklamodawców. Aby Ci pomóc – przygotowaliśmy krótką listę 6 błędów, które większość reklamodawców popełnia prowadząc kampanie Google Ads ( Adwords ).
# 1 Błąd w kampaniach Ads (AdWords) – Za dużo zbędnych słów kluczowych.
Często reklamodawcy uważają, że muszą użyć każde słowo, które w jakikolwiek możliwy sposób może być powiązane z ich produktem lub usługą.
W końcu nie chcesz przegapić potencjalnego klienta, prawda 😉 ?
Na pozór wydaje się to dobrym pomysłem. Jedynym problemem jest to, że 90% słów kluczowych nigdy nie generuje konwersji, a te bezużyteczne słowa kluczowe pochłaniają 70% budżetu AdWords. W wielu przypadkach listy słów kluczowych są tak obszerne, że mają dosłownie tysiące słów, które nie otrzymują nawet wyświetleń…
Jeśli możesz zmniejszyć listę słów kluczowych do 3-6 najlepszych słów w danej grupie reklam, które przynoszą największy zysk lub są najbardziej odpowiednie dla Twojego produktu lub usługi, możesz zaoszczędzić pieniądze, które są wydawane na nieodpowiednią grupe reklam w kampanii Google Ads.
Jeśli mądrze wybierzesz słowa kluczowe w kampaniach google ads i ograniczysz listę słów kluczowych do fraz, które faktycznie dają wyniki ( sprawdź CTR ), będziesz w stanie podejmować strategiczne decyzje, które pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać budżet.
# 2 Błąd w kampaniach Ads (AdWords) – tworzenie zbyt wielu reklam.
Podobnie jak w przypadku każdej grupy reklam, nie potrzebujesz więcej niż 3-5 reklam. Jeśli chodzi o AdWords, prostota to klucz do sukcesu.
Więcej reklam nie oznacza więcej kliknięć i konwersji, oznacza to więcej pracy dla Ciebie. Stosuj elastyczne reklamy, reguły KeyWords i sprawdzaj na bieżąco co przynosi najlepsze wyniki.
Oczywiście – posiadanie kilku reklam w każdej grupie to najlepszy sposób na testowanie skuteczności Twoich nagłówków i tekstów. Jeśli nie przetestujesz różnych rozwiązań, nigdy się nie dowiesz, co działa najlepiej.
Największą przewagą reklam online nad innymi mediami jest fakt, że można gromadzić dane w czasie rzeczywistym i wykorzystywać te dane do podejmowania przyszłych i skutecznych decyzji.
Jednak wszystkie te dane nie będą zbyt przydatne, jeśli nie przetestujesz w odpowiedni sposób – co działa, a co nie.
Dokładna liczba reklam, które powinieneś utworzyć, zależy od Twojego budżetu i natężenia ruchu. Można dodatkowo utworzyć wystarczającą liczbę reklam, aby uzyskać przydatne dane w rozsądnym czasie. Następnie, gdy już mamy odpowiednie dane, możemy tworzyć nowe reklamy w oparciu o najlepsze wyniki.
Innymi słowy, zamiast testować kilkanaście reklam w każdej grupie reklam, przetestuj 1-3 reklamy, spójrz na swoje dane i skorzystaj z tego, czego się nauczyłeś, aby wymyślić nowy zestaw 2-4 reklam do przetestowania.
# 3 Błąd w kampaniach Ads (AdWords) – tylko AdWords
Jeśli chodzi o wyszukiwanie online, jedno jest pewne, Google Ads/Adwords jest królem w wyszukiwaniach w Polsce. Nie znaczy to jednak, że Google Ads musi być Twoją jedyną płatną platformą wyszukiwania.
Inne platformy, takie jak Bing , Facebook czy LinkedIn, mogą być równie skuteczne jak Google Ads.
Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć inne platformy reklamowe:
- Bing nie jest używany tak bardzo jak AdWords, więc będziesz mieć mniejszą konkurencję.. Mniej konkurencji oznacza, że zapłacisz mniej za kliknięcia, co jest równoznaczne z większym ruchem i ewentualnym zwiększeniem sprzedaży.
- Facebook oferuje kierowanie na specyficznych odbiorców/zachowania, co oznacza, że możesz kierować reklamy do osób, które wykazują skłonności do kupienia Twojego produktu/usługi.
- LinkedIn oferuje wysoce ukierunkowaną reklamę umożliwiającą dotarcie do profesjonalistów, pozwalając reklamodawcom skutecznie promować rynek B2B.
Każda platforma reklamowa ma wyjątkowe możliwości i ograniczenia – warto się przyjrzeć i wybrać najodpowiedniejszą platformę (lub platformy) do promowania Własnego Biznesu.
# 4 Błąd w kampaniach Ads (AdWords) – Poleganie tylko i wyłącznie na CPC / CTR
Tak wielu marketingowców mówi o koszcie za kliknięcie (CPC) i współczynniku klikalności (CTR) w odniesieniu do skuteczności kampanii.
CPC i CTR to zdecydowanie interesująca część skuteczności kampanii Ads, ale wielu marketerów uważa, że duża liczba kliknięć reklamy przy niskim koszcie kliknięcia oznacza, że kampania musi być skuteczna. Jednak to, co robią ludzie po kliknięciu reklam, jest tak samo ważne, jak samo kliknięcia reklam. Nie możesz zmierzyć skuteczności kampanii, jeśli nie wiesz, które kliknięcia rzeczywiście zamieniają się w konwersje i sprzedaż.
Fakt, że użytkownicy klikają reklamy, nie oznacza, że Twoja reklama przynosi zyski.
Dlatego często decyduję się na koszt pozyskania kampanii (CPA) przy określaniu rentowności. CPA informuje o tym, czy Twoje reklamy kierują odpowiednich ludzi na Twoją strone i czy zwrot z inwestycji naprawdę będzie opłacalny.
Koncentrując się na CPA, możesz wyeliminować wiele budżetochłonnych słów kluczowych, które nie dają żadnego realnego zysku. Oczywiście – istnieje wiele strategii optymalizowania stawek w kampaniach – każda jest uzależniona od specyfiki i branży danego biznesu.
# 5 Błąd w kampaniach Ads (AdWords) – Ignorowanie rozszerzeń reklam
Jeśli nie korzystasz z rozszerzeń reklam, tracisz szansę na zwiększenie liczby konwersji. Rozszerzenia reklam to dodatkowe opcje, dzięki którym możesz rozszerzyć swoją reklamę w wyszukiwarce Google. Dzięki temu potencjalni klienci mogą zobaczyć bardziej szczegółową Twoją ofertę, a Ty zwiększysz szanse na potencjalną sprzedaż.
WIĘCEJ ZA TYLE SAMO !
Twoja reklama będzie zajmować więcej miesjac w wyszukiwarce gogle za tą samą stawkę CPC. Pozwoli to zwiększyć CTR w Twoich kampaniach Ads / Adwords a co za tym idzie – teoretycznie większa sprzedaż.
Może również skierować użytkowników do konkretnej strony, na której mogą szybciej uzyskać dostęp do tego, czego chcą odrazu.
Możesz na przykład utworzyć rozszerzenia reklam dla dowolnego z następujących elementów:
- Aplikacja – dzięki temu użytkownicy mogą przejść bezpośrednio do pobierania aplikacji
- Połączeń, aby inni mogli do Ciebie dzwonić nawet nie odwiedzając Twojej witryny (szczególnie w przypadku reklam na telefon komórkowy)
- Lokalizacja – dzięki czemu ludzie mogą Cię znaleźć (lub wprowadzić Cię do swojego GPS) bez klikania w Twoją witrynę
- Opinie – więc ludzie mogą od razu zobaczyć, jaki jesteś wspaniały
- Link do podstrony – dzięki czemu można pominąć nudne rzeczy i dotrzeć bezpośrednio do treści, które są dla nich istotne
- A lista jest długa …
Mimo wszystkich zalet związanych z rozszerzeniami reklam dużo kont nie korzysta w pełni z rozszerzeń witryn. To tylko niewielka ilość dodatkowej pracy, która może przynieść znaczne zyski.
Polecam przyjrzenie się twoim celom i rozszerzeniom reklam, aby prawidłowo je skonfigurować pod odpowiednich odbiorców.
# 6 Błąd w kampaniach Ads (AdWords) – Kierowanie na lokalizację
Nie wyobrażasz sobie, ile razy przeprowadzałem audyt konta dla klienta z Polski/UK i powiedziałem coś na temat: „Czy wiesz, że w ciągu ostatnich dwóch lat wydałeś w Iranie 5 000 złotych ? ”
Kierowanie na lokalizację jest jednym z najłatwiejszych i najczęściej pomijanych ustawień na koncie AdWords.
Google nie wie (lub nie dba o to), jeśli prowadzisz działalność tylko w określonym obszarze.Jeśli nie określisz tego obszaru za pomocą kierowania na lokalizację, reklamy będą wyświetlane we wszystkich dziwnych miejscach i zostaną kliknięte.
Więc zalecam, przejdź do ustawień i określ, gdzie chcesz i nie chcesz się reklamować ;). Jeśli chcesz uzyskać status mistrza konta Jedi, regularnie przeglądaj raport dotyczący wymiarów.
Wybierz obszar geograficzny i monitoruj, skąd pochodzą kliknięcia. Może to ujawnić różne możliwości poprawy wydajności konta. Warto w tym przypadku poprawnie skonfigurować GA i sprawdzać dokładne lokalizacje naszych odbiorców.
Wniosek
Na szczęście, mimo że powyższe błędy Ads / AdWords są dość powszechne, możesz je szybko naprawić, poświęcając odrobinę czasu i wysiłku.
Niezależnie od tego, czy masz zbyt wiele słów kluczowych lub reklam, czas poświęcony na naprawę tych błędów znacznie poprawi rentowność Twoich kampanii.
Przy okazji, jeśli chcesz, abym rzucił okiem na Twoje konto Ads / AdWords i pomógł Ci zidentyfikować sposoby poprawy wydajności, daj nam znać.
W jaki sposób błędy AdWords wpływają na wydajność konta? Czy są jakieś inne typowe błędy AdWords, które dodasz do tej listy? Jeśli tak napisz do Nas !
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kampanii Ads ( Adwords ) napisz do Bull inspire! Pomożemy.